Apr 17, 2008

kinabalu welcomed us

we got dirt cheap tickets to kota kinabalu and everyone was kinda excited waiting for the day to come. knowing airasia's practice, the earlier you book, the cheaper airfares you get. but normally, most of the time, cheap price doesnt come wiv good quality. so few hours before departure, we were informed that our flight has been retimed. retimed means delayed. for wth they use the term 'retimed', i hav no idea. we thought our plan was good which 3 of us would depart fr kl, while lian fr jb and we'd meet in kk airport, on the dot of our arrivals. but since our flight retimed, we'd reach kk quite late and our whole plan was spoilt, so lian gottta wait for us. kesian.

kinabalu welcomed us with this song. i hav known this song long long ago fr my sabahan frens. but only started to love it when desmond, a totally irrelevant sarawakian, played it to me in his car. perhaps, i should dedicate dikir barat "wau bulan" to him and the gang too. but hey, i can hum this sabahan song, just googled its lyrics and found this:

Sayang Kinabalu

Tinggi tinggi Gunung Kinabalu
Tinggi lagi sayang sama kamu
biru biru hujung kinabalu
tengok dari jauh
hati saya rindu...

Kinabalu dekat di kundasang
banyak sayur bulih pilih pilih
apa guna pergi luar negeri
naik kinabalu
hati saya rindu....

sumandak sumandak pun ramai menunggu
menari-nari lenggang sumayau sekali
melihat melepak kulitnya
saya jatuh cinta....

sayang sayang sayang kinabalu
kaamatan pesta bulan lima
sayang sayang kita pergi tamu
jalan tamparuli
hati saya rindu....

Kinabalu dekat di kundasang
banyak sayur bulih pilih pilih

apa guna pergi luar negeri
naik kinabalu
hati saya rindu....

sumandak sumandak pun ramai menunggu
menari-nari lenggang sumayau
sekali
melihat melepak kulitnya
saya jatuh cinta....

sayang sayang sayang kinabalu
kaamatan pesta bulan lima
sayang sayang kita pergi tamu
jalan tamparuli
hati saya rindu....

sayang sayang kita pergi tamu
jalan tamparuli
hati saya rindu....

*no plagiarism, i copied fr internet ok*

No comments: